Balony pneumatyczne to nowoczesne nośniki promocji i reklamy firmy. Wykorzystywane są głównie podczas różnych imprez branżowych, sportowych, różnych targów, festynów i imprez masowych. Większość firm i przedsiębiorstw nadal jednak korzysta z tradycyjnych sposobów reklamy, w niewielkim stopniu wykorzystując balony pneumatyczne. W dużej części wynika to z mylnego i stereotypowego myślenia, że balony są drogie i trudne w użytkowaniu. Wystarczy dowiedzieć się więcej na ich temat, pogłębić wiedzę, żeby przekonać się, że pierwotne opinie na ich temat są dużym uproszczeniem.
Inwestowanie w billboardy, plakaty i banery nie zawsze jest skuteczne
Billboardy, plakaty czy banery są nowoczesnym i sprawdzonym sposobem na reklamę marki, pokazania największych atrybutów firmy i zapoznanie klientów z ofertą produktów i usług. W przeciwieństwie do balonów pneumatycznych nie są mobilną formą reklamy. Billboard najczęściej umieszczony jest w centralnym miejscu miasta, widocznym, w którym natężenie ruchu samochodowego i pieszego jest bardzo duże. To interesujący pomysł na promocję marki, ale jego najsłabszym punktem jest statyczność. Wszystkie reklamy wielkoformatowe, poza balonem pneumatycznym, zlokalizowane są dłuższy czas w jednym miejscu. Obserwatorzy reklamy, potencjalni klienci przyzwyczajają się do tego widoku i z czasem nie reagując na przekaz. Podobnie jest z plakatami i banerami.
Przewaga balonu pneumatycznego nad billboardem i plakatem polega na tym, że balon jest widoczny z większej odległości, a ponadto jest to dynamiczna i mobilna forma reklamy. Balon kołysze nawet przy delikatnym wietrze. W każdej chwili można go umieścić w innym punkcie miasta, zabierać z sobą na różne eventy. Największą zaletą balonu jest widoczność, rzuca się oczy i przykuwa uwagę niemal każdego przechodnia, obserwatora czy uczestnika eventu.
Reklama marki z pomocą balonu pneumatycznego jest o wiele bardziej skuteczna, niż przy korzystaniu z billboardu. Lokalizację balonu zmienia się szybko. Siła reklamy polega na wykorzystaniu elementu zaskoczenia. Event, na którym widoczne są balony, zyskuje na atrakcyjności. Wydarzenie budzi radosne emocje i wzbudza zainteresowanie, a o to przecież chodzi w przypadku targów branżowych, festynów czy koncertów.
Balon pneumatyczny jako wiodący nośnik promocji i reklamy
Billboardy, plakaty, banery, torby i koszulki reklamowe, drobne gadżety w postaci długopisów, ołówków, gumek do mazania, cukierki i lizaki z logo firmy spełniają swoją rolę, ale nigdy nie są dość skuteczne. Klienci zabierają z sobą te drobne nośniki reklamy i mogą o nich zapomnieć po pewnym czasie. Jeżeli firma wykorzystuje wszystkie dostępne metody dotarcia do klienta, wzbogaca event w balon pneumatyczny https://grupaluxpol.pl/balon-pneumatyczny/, na efekty nie trzeba długo czekać.
Specyfika balonu pneumatycznego polega na tym, że zapamiętuje się wydarzenie, na którym obecny był balon z brandem firmy. To najlepszy sposób na dotarcie do świadomości klienta, wzbudzenie zainteresowanie i zapamiętanie marki. Przykładowo, podczas targów edukacyjnych na Podkarpaciu, na murawie stadionu widoczne były balony pneumatyczne wiodącej grupy energetycznej w Polsce. Po tym wydarzeniu, które miało na celu promowanie oferty kształcenia w regionie, odnotowano zainteresowanie ofertą firmy energetycznej. To najprostszy przykład na siłę oddziaływania przekazu umieszczonego na balonie pneumatycznym.
Zastosowanie i kształty balonów pneumatycznych
Balony pneumatyczne wykorzystuje się podczas wydarzeń plenerowych, masowych, które wzbudzają szerokie zainteresowanie. Kształt i rozmiar balonu można sobie dobrać stosowanie do potrzeb i oczekiwań firmy. Balony pneumatyczne doskonale sprawdzają się w każdych warunkach atmosferycznych (słońce, deszcz, niska i wysoka temperatura) i każdej porze dnia (dzień, wieczór, noc). Do ich podświetlania stosuje się oświetlenie ledowe.
Balony pneumatyczne mogą mieć różne kształty i wysokość. Najczęściej spotyka się:
– balony w kształcenie żarówki,
– balony z talią,
– balony bez talii,
– balony w postaci kuli.
Balon pneumatyczny może mieć aż do 10 metrów wysokości. Powierzchnia zadruku balonu wynosi 100 proc., co oznacza, że cały obszar balonu pneumatycznego jest do wykorzystania na promocję i reklamę marki. W każdym zestawie do balonu dołączone jest oświetlenie LED oraz kompresor. Balon szybko się montuje i demontuje, jest łatwy i szybki w transporcie. Korzystają z niego mniejsze i większe firmy, przedsiębiorstwa oraz klienci indywidualni.